zondag, oktober 08, 2006

Vernieuwde konijnenren vervolg...

Omdat onze koppelingspogingen zo goed gelukt waren, besloot ik om vanmorgen de kleine mannetjes met Hazel buiten te zetten, zodat ze de hele dag konden buiten spelen. Maar het probleem is dan wel dat de anderen niet buiten kunnen. Dus creatief als ik ben besloot ik naar een oplossing te zoeken om de ren in twee te splitsen. Maar ik moest wel rekening houden met het feit dat de konijnen via het hok over de draad zouden kunnen springen en bij elkaar geraken, en dat was zeker niet de bedoeling. We hadden nog een houten raam met draad, die normaal gezien in de keuken staat om de konijnen te laten huppelen in de keuken, dus die kon al dienst doen. Maar dan had ik nog een gat over, wat kon ik daarvoor gebruiken? De kleine serretjes in de moestuin hebben we nu toch niet meer nodig, dus nam ik het deksel. Maar dat kon ik nog niet vastmaken. Dan maar wat kippendraad genomen en rond het deksel gewikkeld en zo alles met kleine ijzerdraadjes aan elkaar bevestigd. OK toegegeven, het ene deel is stukken groter dan het andere deel, maar dit is dus voorlopig de oplossing... Door de grote gaten in het raam kunnen ze wat dichter bij elkaar komen, maar zelfs door de draad kunnen ze agressief zijn tegenover elkaar. Ik hoop maar dat ze op deze manier wat meer aan elkaar kunnen wennen in aanloop naar de ultieme koppelingspoging.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Vicky, schitterende foto's van je konijnen. Heb er zelf ook eentje rondhuppelen. groetjes Isolde