maandag, januari 22, 2007

De verjaardagskonijntjes

Onze drieling is afgelopen woensdag 17 januari welgeteld één jaar oud geworden!
Nu, het was een onverwacht nestje, maar we hebben besloten om ze allemaal te houden, omdat ze zo verschillend waren.
Een jaar geleden was het wel een serieuze schok op het eerste moment, toen ik dit zag:



Ik dacht dat er iets verschrikkelijks aan de hand was met haar, want we hadden absoluut geen vermoeden dat ze zwanger was. Ze had wel een wat dikkere vacht gekregen onder haar kin, maar dat was ook alles... Floppy was inderdaad een keer ontsnapt en we vonden hem bij Pluis, maar wist ik toen veel dat een konijn pas z'n eisprong krijgt als het gedekt wordt. Daarom is het dus altijd prijs! En ja hoor, bij nadere inspectie van het hokje, kreeg ik dit te zien:


Ik had altijd al graag eens een nestje konijntjes gehad, om de evolutie te zien. Bovenaan zie je 3 konijntjes, onderaan, tussen het plastic lag er nog eentje. Maar helaas was hij al volledig afgekoeld en ondertussen overleden... Waarom lag er plastic in haar hokje? Wel, omdat het een buitenhok was dat binnen stond, en om de vloer netjes te houden lag er onder het stro en krantenpapier een vuilniszak, maar dat heeft ze dus allemaal gebruikt om er haar nestje mee te maken. Maar er bleven dus 3 konijntjes over, en die groeiden als kool. Die kleintjes veranderen toch zo snel! En dit was de fiere mama Pluisje, ze zorgde wel héél goed voor haar kroost. En haar kale buik was ook wel een grappig zicht!

Twee dagen oud


Drie dagen oud, hun kleur is al te zien



Close-up van de kleintjes


Hier zijn ze ongeveer een weekje oud.

12 dagen oud


Bijna een maandje (in het mandje)




En dit zijn de meest recente foto's van hen!


Ik zou ze voor geen geld ter wereld meer willen missen hoor, onze knuffels!

1 opmerking:

sollie zei

Hip Hip Hoera!!!! Zo'n schattige konijntjes. 'k Zou direct er nog eentje bijnemen maar m'n vriend vindt dat we al genoeg hebben met 1 konijn, 2 katten en een vis.