donderdag, januari 18, 2007

Stormschade...

Amai, wat een weertje is dat buiten.
Was ik blij dat ik vandaag de auto had. Alhoewel...
Op donderdagmiddag is er op school sportmiddag, en ik ben verantwoordelijk voor de badminton. En omdat het naar Sijsele is, ga ik dan met de wagen.
Toen ik aan de sporthal aankwam, zag ik dat het dak van de kleedkamers langs het voetbalveld wat loszat. Dan maar meteen gemeld aan de verantwoordelijke uiteraard.
Ongeveer een 10-tal minuutjes kwam hij de sporthal binnen, of ik even mee naar buiten kan om te kijken of de auto geen schade had...
Bleek dus dat héél het dak in één keer van de kleedkamers afgerukt was en een 20-tal meter verderop tegen de omheining en in het voetbalveld terecht gekomen was. Helaas bleek ook dat onze auto juist "in the line of fire" stond, met alle gevolgen vandien. Nu, al bij al valt het nog goed mee, de auto is er niet helemaal aan, alleen hadden we bijna een open dak... Maar met dit weer is dat natuurlijk ook niet ideaal. De decoratieve daksteunen zijn er af, en ook heel veel schravelingen en deuken op het dak, en een barstje in ons panoramisch dak. Even een kijkje vanuit de bureau toen de auto weer bij ons thuis op de oprit stond. En ook het derde stoplicht en antenne werden afgerukt, en toen ik naar huis reed, leek het wel de "stop de band-ronde" uit het Swingpaleis.

Maar dat was nog niet alles, helaas. Toen ik thuis de oprit opkwam, zag ik meteen dat er iets mis was met het dak. Een rij van een 6-tal pannen stak hoger uit dan normaal, dus ik hoop maar dat deze het uit houden tot morgen, want dan komt mijn schoonpa om het even na te kijken. Daarna ook nog even de achterkant gecheckt, daar waren er geen pannen los, maar onze tafel lag wel halverwege de tuin, ook de grote pompoen die erop lag, lag daar in de buurt en dan nog allerlei stukken en brokken van onze mini-serres overal in het rond. Normaal gezien stonden die vanachter in de tuin, ééntje is zelfs in zijn geheel in het midden van de konijnenren beland. Tja, hopelijk was dat alles voor vandaag! Zonet belde net iemand aan, vreesde al dat het om de dakpannen ging, maar het was gewoon om een stukje van de serre terug te brengen.

Nu, ik had heel graag willen scrappen, maar kan je geloven, zit met barstende koppijn en heb voor niets geen zin. Alleen dus ff om een berichtje te zetten op mijn blog! En kun je het je voorstellen: Wim is in dit weer gaan trainen! Zot is hij!

2 opmerkingen:

sollie zei

Amaai, jullie hebben ook serieus in de brokken gedeeld. wij wonen in een rijhuis dus is er geen echte schade aan ons huis. Gewoon in onze kleine tuin wat dingen die rondgewaaid zijn. Toen ik terugkwam van m'n werk heb ik wel 2x moeten omrijden omdat er een boom midden op de weg lag. Hopelijk is het vandaag beter. groetjes Isolde

Anoniem zei

oei oei...dat is niet fijn al die stukken enz...:-( Dan zeker niet voor jullie auto. Hopelijk hebben de konijntjes niets. Hopelijk komt alles inorde...Ook wij hebben wat schade aan het dak..maar benieuwd wanneer ze het komen repareren. Groetjes en tot scraps/lees...;-)