dinsdag, februari 13, 2007

Konijnen!

Ach, ik kan niet meer zonder mijn konijnen!
Ik kreeg vanmorgen een mail van een scrapbooksite, en er stonden een aantal layouts op. Mijn oog viel uiteraard op één met konijnen, want dat zie je nu eenmaal niet zo vaak...
En toen ben ik maar verder gaan neuzen in haar fotoalbum, en op een layout stond een pracht van een spreuk:

Konijnen zijn als chips, met één heb je ook niet genoeg!

En dat is precies hoe ik erover denk. Als ik zie hoeveel konijntjes binnenkomen bij de Konijnenburcht, niet te geloven. En wat de mensen dan als excuus meegeven is soms nog erger! We leggen onze tuin opnieuw aan, en onze twee konijnen moeten daarom weg... Zelfs erger was het met Celio, de arme stumperd is samen met z'n 4 kindjes gedropt in een hok in een bos, zonder eten of drinken! Beetje zoals het Hazel-verhaal van ons. Gelukkig dat iemand ze gevonden heeft en het verstand had om ze bij de opvang binnen te brengen!
Hopelijk vinden ze allemaal snel een nieuwe familie waar ze héél véél liefde krijgen.
Mijn schoonouders waren hier zondag nog aan de deur geweest, en mijn schoonpa zei:"Ik heb gezien dat er nog 2 konijntjes bijzijn!" Ik heb hen dan maar heel de situatie uitgelegd, dat ze er niet moeten mee inzitten, dat het maar tijdelijke konijntjes zijn. Want als we op reis zijn, zorgen zij voor de nijnen, en met 6 hebben ze natuurlijk ook al meer dan hun handen vol.
En toen mijn schoonma wegging, zei ze:"Amai, hier zijn het echt allemaal prinsen en prinsessen." Dat kan ik inderdaad alleen maar beamen, hier zitten ze echt in een paradijs. Misschien willen jullie ook wel helpen om de konijntjes uit de Konijnenburcht aan een paradijs te helpen! Zoals je weet sponser ik de opvang met 0.05€ per verkocht vel scrapbookpapier, en zamel ik ook lege inktcartridges en oude GSM's in. Maar als je ook wil steunen of adopteren, moet je maar even een kijkje nemen op hun website!

Geen opmerkingen: