zondag, mei 06, 2007

Nieuw leven

Op de site van DeScrapheap liep er een wedstrijd rond "nieuw leven" en ik besloot om er aan mee te doen. En meteen ook een excuus om eindelijk eens de foto's van de babykonijnen te gaan scrappen. Met onze laserprinter is het handig, omdat de kwaliteit van geprinte foto's vrij behoorlijk is, wat zeker handig is als je last-minute projecten maakt, zoals nu.
Ik heb helaas niet gewonnen, maar dat is alvast de eerste layout over de kleine konijntjes!
Op het kaartje staat hoe ik het nestje ontdekt heb, want het was totaal onverwacht dat Pluisje bevallen was!

Ik heb nog twee spreads gemaakt, eentje over Pluisje en haar kroost en nog eentje van Stampertje, maar die kan ik je helaas nog niet tonen, omdat die ook ingestuurd zijn voor een wedstrijd...
Vanmorgen zijn de konijntjes hun nageltjes geknipt en heb ik de rennen wat proper gemaakt (lees: keutels en stro opvegen). De nageltjes is altijd een hele onderneming, omdat de meesten dan niet zo leuk vinden, maar in een halfuurtje tijd is het me gelukt om de 6 konijnen hun nagels te doen, van Speedy heb ik het nog niet gedaan. Maar ze weten dat ze met mij niet te veel moeten sollen, en ik houd ze in een goede houdgreep, zodat er geen ontkomen aan is. Soms heb ik hier en daar wel een krab gekregen, maar dat is niet zo erg. Om te vermijden dat allerlei vogels en muizen hun ren inkomen, krijgen ze dus ook beperkt te eten, maar wel voldoende om rond te komen. En ze hebben nu elk ook een toiletbakje gekregen, en er waren al keuteltjes in te vinden, dus dat is al goed. Heb ik nog geen foto's van, maar Pluisje vindt het alvast een fantastisch ding. Enige wat ik nog zal moeten verzinnen is hoe we het kunnen beschermen tegen de regen. Er zal een afdakje of een hokje voor nodig zijn, maar dat zien we in de loop van de week dan wel weer.


1 opmerking:

Anoniem zei

Mooie lo hoor! Mooie kleuren!! Weet je dat ik tot voor kort zelfs niet wist dat kleine konijntjes lamprei heten? Ik vind het zo'n rare naam :-D