zaterdag, januari 05, 2008

Weer wat layouts om te showen! (Challenge 25-28)

Gisteren weer eens lekker gescrapt met foto's die ik al vaker in mijn handen genomen had, maar ik had nooit een idee wat ermee aan te vangen. Maar ik had op de site van CK gezien dat je ook kan journalen in een halve cirkel, en daar ben ik dus donderdagavond me suf op zitten zoeken hoe ik dan ook kon doen. Tot ik de ultieme tip kreeg om het in Powerpoint te doen. Ik zal later deze week er een tutorial van maken, voor het geval jullie dat ook een keer willen uitproberen! En dankzij dat ideetje van de journaling, kreeg ik plots een visioen van hoe de layout moest worden. En ziehier:

Weer eens foto's van een gletsjer, maar we hebben er op reis dan ook heel veel gezien. De layout is weer helemaal mijn stijl, lekker sober, met toch wat leuke elementen. Voor het eerst in mijn leven ook een concho (denk toch dat het zo heet) gebruikt, die vond ik in mijn grote verzameling op kleur gesorteerde embellishments, en die heb ik op de kaart geplaatst waar de boot stopte om te kijken naar de gletsjer (of toch zo ongeveer!) En het leuke is, de eerste pagina is zo goed als hetzelfde als de schets die ik vandaag op mijn schetsenblog heb gepubliceerd. Nummers 25 & 26 alweer voor de challenge, ik heb al 1/4 achter de rug!

Ik had in feite eerder al een spread gemaakt naar aanleiding van deze schets, maar toch is hij weer helemaal anders geworden. Enige gemeenschappelijke is het onderwerp op de foto's!
Op de rechterkant zie je in het midden een vervormde munt, je kan dat wel vaker laten doen in Amerika, en uiteraard heb ik dat overal waar ik kon dit gedaan, kwestie van ook wat lokaal scrapbookmateriaal te hebben. En hiermee kom ik weer aan 27 en 28 voor de challenge. Ik heb nog een paar layouts in de wacht staan, maar kun je je inbeelden dat ik niet weet waar ik ze gedaan heb? Met de feestdagen heel de beneden opgeruimd, en de layouts zijn waarschijnlijk ergens tussen papier of zo terecht gekomen, zal ff gaan zoeken of ik ze vind!

2 opmerkingen:

Caroline van Scrap2be zei

ik vind de onderste heel leuk!

Tania zei

Knappe LO's! En nu weet ik waar heel die discusie over "in het rond journaling doen" ging ;-)