vrijdag, maart 28, 2008

Get ready for an overdose of layouts (deel4) (Challenge # 25-32)

Zoals je wellicht al weet, kan ik nooit met één layout tegelijk bezig zijn, waardoor je ook zelden één layout te zien krijgt in een berichtje... En ook nu is dat weer het geval.
Ik ben vandaag full-time scrapper, héérlijk zo rustig voor een druk weekend, want morgenochtend doe ik mee aan een badmintontoernooitje (héél vriendschappelijk, je moet je er dus niet te veel bij voorstellen), in de namiddag helpen op de wandeltocht van mijn schoonma en op zondag gaan werken in de horeca.
Dus mag ik het vandaag wel ff rustig aan doen zeker? Ik moest nog mijn layout maken voor de schets van morgen, maar ook bij die van vorige week had ik nog geen layout gemaakt, dus daar heb ik vanmorgen maar snel verandering in gebracht. Ik ga mijn layout voor morgen toch al tonen hoor, maar je zal dus nog een nachtje moeten wachten voor de schets zelf en de andere uitwerkingen!


Dit papier had ik in Amerika besteld, en toont dus de berg die ook op de foto's te zien is. Verder nog foto's gebruikt van de verschillende borden langs de kant van de weg. Ik had telkens aan de gids gevraagd of ze even wou stoppen, zodat ik kon uitstappen om een foto ervan te nemen, en dat ik gelukt! Ik heb er ook het foldertje van het Nationaal Park op verwerkt, en ik heb geprobeerd de berg te laten doorlopen. Er net boven stond al op het blad "Denali National Park". Tja, wie dan niet weet waar de foto's genomen zijn, dan weet ik het ook niet meer! Op de linkerpagina heb ik mijn journaling verwerkt langs de horizon. Ik heb er even een aparte foto van bijgevoegd, zodat jullie het kunnen zien en eventueel lezen.



Weer die berg van de vorige pagina. En we mogen van geluk spreken, want in de zomer heb je maar 20 à 25% kans om de berg te zien. Op de heenweg waren er nog wat wolken, maar 's anderendaags was er geen wolkje aan de lucht, waarschijnlijk de schitterendste dag van heel de Alaskaanse zomer. En dus hebben we wél de berg een paar keer kunnen zien. Ook hier heb ik weer mijn journaling handgeschreven, en ook weer een leuk iets toegepast wat ik wel vaker doe de laatste tijd: een foto laten doorlopen op twee bladzijden. Deze layout is gemaakt van allemaal restjes (uiteraard met uitzondering van de cardstock achtergrond) En ja, het is Scenic Route, maar er is geen nieuw vel voor gesneuveld, dus kan ik me toch aan mijn challenge in de challenge houden!

Of toch niet? Ik vond tussen mijn stash geen geschikt kleurtje voor bij deze foto's, dus heb ik toch maar even in mijn Basic Grey vellen gaan kijken, en heb er dit oranje uitgekozen uit de Archaic reeks (How I love this!) Het oranje papier met de journaling en de schilders is uit de restjesbak opgevist, en ook weer allemaal met de hand geschreven. Dat doe ik wel veel de laatste tijd. Er zitten zo een paar vaste items bij mij in de laatste layouts zo te zien. En, blijkbaar ook weer dezelfde stempel gebruikt. Maar ja, ik hou ook zo ontzettend van die journaling stamps van Autumn Leaves, en grijp ook wel vaak naar dezelfde: de ronde of die met de rechte accolades! De titel is ook met Basic Grey stickers, en verder ook nog 20 bruine brads op deze layout verwerkt! O ja, voor de volledigheid misschien, dit is niet Alaska, maar wel het Hermitage museum in Sint-Petersburg (Het Louvre is er niets tegen!)

En deze is ook van de Hermitage, ditmaal de kamer vol wapens en harnassen en zo meer. Wel indrukwekkend, zeker de paarden! Dat vond ik het mooist, en heb ook foto's genomen van mooie voorwerpen in de kijkkasten. Voor deze foto's heb ik wel geschikt papier gevonden in mijn stash, en het is écht wel oud papier, kan me zelfs niet meer herinneren wanneer ik het gekocht heb... Deze is op basis van de schets van vorige week. Soms heb ik niet direct foto's in gedachten voor een layout, maar een beetje later komt het toch hoor, en deze pasten nu een keer perfect!

Voila, dat zal het weer zijn voor nu, ik ga weer naar beneden om te scrappen. Helaas zijn de bestelde foto's vandaag niet binnen, anders had ik nog een 6-tal pagina's kunnen afwerken en tonen, maar het zal voor na het weekend dan worden! En dan moet ik weer dringend foto's bestellen, want die van Rusland zijn opgebruikt (heb er nog genoeg van op de computer staan hoor), en die van Alaska zijn ook goed aan het minderen. Normaal gezien moet ik dus nog wat foto's van Denali scrappen, en dan nog één dag of zo. Dus het einde komt in zicht! Vlug weer verder gaan doen hoor. Tot later nog.

3 opmerkingen:

Atelier Ullizee zei

Wauw , je hebt weer hard gewerkt. Die landschap-layouts vind ik wel heel leuk.
Vooral die van 'Mount Mc Kinley' is super mooi geworden. De kleuren passen heel goed bij elkaar.
Geniet nog van je scrapdag en prettig weekend.
http://atelierullizee.web-log.nl/

karin zei

zoals altijd weer superproductief met leuke resultaten !!!
ik vind het fantastisch hoe jij je stijl eigen blijft.

sollie zei

Fantastisch mooie LO's!! Ik moet dringend ook weer wat scrappen, maar met m'n verblijf in het ziekenhuis is dat niet gelukt. Misschien vandaag nog iets maken.
groetjes Isolde