woensdag, mei 28, 2008

Weer klaar voor een overdosis??? (Challenge 65-74)

Want hier komt weer een lading layoutjes!
Veel kan ik niet echt scrappen, maar met de afgelopen albumeditie van de scrapbookdag, heb ik weer zo'n 20 spreads gemaakt zonder foto's. En nu is het echt fijn werken, er is altijd wel een layout te vinden die bij de foto's past!
Dinsdag is sowieso mijn vaste scrapavond, dan probeer ik tijdens de crop of layoutworkshop toch weer wat te werken, want tijdens de rest van de week blijft er nogal weinig tijd over helaas...
Maar ik probeer wel zo efficiënt mogelijk te werken hoor!
En hier komt dan de lading met Alaska-foto's:


Nog foto's uit het wilderniskamp, toen zijn we 's avonds bij zonsondergang nog een beetje gaan wandelen, in de hoop van wild te zien... Voor deze layout gewoon restjes uit mijn restjesbak gevist en zo opgekleefd. Traditional one: Basic Grey stickers!


Voor de weinige keren dat ik zelf op de foto sta, mag ik ook wel eens een pagina aan mezelf wijden! Ook hier weer voor het gemak Basic Grey stickers, en ook een paar rubons gebruikt.


Vorige layout was op de berg, deze was aan het meer beneden. Schets lag in principe anders, maar zo vond ik het mooier. Ook hier weer BG stickers en restjes!


Deze vind ik zelf persoonlijk zeer goed geslaagd. Ik had gewoon papier bijeen gekozen voor de scrapbookdag, en later pas besefte ik hoe goed de foto's bij deze layout paste! Vooral het weerkomen van de cirkels in het papier en de foto's (van de motor) vind ik leuk! En, hoe kan het ook anders... BG letters!


En dan nog eentje met een dubbele panorama van het natuurpark Denali. Ook hier weer vooral restjes opgebruikt, en een keer de foto's niet gemat. Enne, hoe kon je het raden, ook weer BG stickers. Ja inderdaad, die gebruik ik massaal veel de laatste tijd, maar dat is gewoon omdat ze standaard op mijn tafel liggen, en ik gewoon uit gemak en tijdswinst naar de stickers grijp...
Dus dat betekent dat mijn challenge op 74 staat. En ik heb nog wat layouts beneden liggen die enkel nog een titel nodig hebben, maar die komen wel een andere keer weer voorbij.

Ondertussen ben ik weer wat stilgevallen met Alaska, en heb ik me volop op Rusland gestort. Nu, ik heb een beetje "ruzie" gemaakt met Wim over het album van Alaska, hij vindt dat die weer véél te dik zal worden! En ik moet toegeven dat ik inderdaad al aan 168 layouts zit op dit moment, maar het einde is in zicht. Maar dat vindt hij veel te veel, zeker als mensen er willen in kijken... Maar ik vind dus dat het een unieke reis was, en dat ik zoveel mogelijk unieke dingen wil scrappen. Hij had al bij de reis van Tanzania gezegd dat ik me aan een planning moest houden, en dat was toen goed gelukt. Maar nu ben ik weer een beetje in het wilde weg gaan scrappen, in het begin had ik wel een plan, maar dat heb ik een tijd geleden weggegooid. Hij zou het liefst hebben dat een album uit zo'n 100 bladzijden bestaat, maar voor mij is dit haast onmogelijk voor een reis van 24 dagen (of zoiets). En voor Rusland, waar we notabene 8 dagen geweest zijn, heb ik nu 80 pagina's voorzien. Tja, maar daar is de planning voor in orde, dus daar kan ik wel weer even mee weg. Dus ligt Alaska weer een beetje stil, tot ik de tijd vind om een planning/layoutschema op te stellen. Hoogst waarschijnlijk zal het zo zijn dat een heleboel "onnodige" zaken volgens Wim (zoals tussenstops en de wasserij, wat ik in feite ook deel van de reis vind, en een heleboel dieren) ik uit het scrapbook zal laten, maar omdat ik ze nu eenmaal al gescrapt heb, zal ik ze in een ander album doen. En dan kan ik proberen om toch een stuk te minderen, maar vermoedelijk zal het zo tussen de 100 en 150 pagina's worden.
Maar toch vraag ik me af of mensen zo'n album nu saai kunnen vinden, zelfs al zijn het zoveel pagina's... En hoe zal mijn album van de wereldreis er dan uitzien? Ik zal waarschijnlijk het best voor elk land een apart boek maken...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

niet naar hem luisteren jongske!het is uwe hobby!als jij er veel blaadjes in wil,doen!en die albums maak je toch voor jezelf,iemand die ze wat te dik vindt,kan er vlugger door bladeren he!ik vind ze mooi!niekolken

Veerle zei

Die albums moet je zelf naar je eigen zin maken hoor. Niet nadenken over wat anderen ervan zouden vinden!!