woensdag, juli 23, 2008

Reisvoorbereidingen...

We zijn een goede 3 maand (en ongeveer een week) voor de reis, dus zijn we druk bezig met alles voor de reis.
Nu, tijdens de zomer is het vooral Wim, aangezien ik telkens tot 21u30 of 22u moet werken. Hij is bezig met het maken van een website, dus hopelijk raakt die netjes op tijd af voor we op reis vertrekken. En uiteraard doen we ook links en rechts onze aankopen, zodat we het materialenlijstje een beetje kunnen inkorten.
Zo heb ik nieuwe bergschoenen, categorie B/C, die ik nu volop aan het inlopen ben met het oog op onze vele trektochten op reis. Ik had ook gehoopt om nog wat kleren te kunnen kopen tijdens de solden, maar het trekkingsmateriaal was niet echt in solden blijkbaar. Maar ik heb toch al een broekrokje gekocht, een beetje voor de tussendagen.
Naast onze gesponserde kousen van Bridgedale, hebben we ook via het internet al een waterfilter en zonnepanelen gekocht in Amerika, en de tent en slaapzakken in Duitsland. Gewoon omdat het in het buitenland stukken goedkoper is dan in de Belgische outdoorzaken. Even ter vergelijking: wij hebben rond de 600€ betaald, terwijl de winkelprijs 900€ is! Als dat geen prijsvermindering is!
De tent en slaapzakken zijn ondertussen gearriveerd, en Wim heeft er gisteren niets beters op gevonden dan de tent in de tuin even op te zetten. Dus moest ik vandaag nog even een paar foto's nemen van ons "huisje" tijdens de wereldreis. Nu, we gaan in de mate van het mogelijke toch vaak in hostels en zo proberen te slapen, maar tijdens trektochten zal dit wel onze verblijfplaats zijn. Het is een beetje een gelijkaardige tent als degene die we hadden in Alaska, alleen met een ruimere voortent, zodat je ook daar kan zitten als het weer te slecht zou zijn, en ook een mooie bergplaats voor de rugzakken, zodat je die niet in de tent zelf (waar je slaapt dus) moet leggen. Nu, de scheerlijnen heeft Wim niet uitgezet, want we weten niet wat Speedy natuurlijk van die touwtjes vindt in zijn territorium...

En voor de rest bestaat mijn leven gewoon uit werken en slapen, en af en toe een beetje op de computer, maar meer ook niet. Op woensdag staat er vooral wandelingen op het programma, maar dat verslag zal voor een andere keer worden denk ik!

Geen opmerkingen: