zaterdag, oktober 17, 2009

Album van Peru af!!! (Challenge 38-44)

Je gelooft het nooit, maar ongeveer één jaar nadat we op reis vertrokken zijn en 4.5 maand na ons terugkeer, heb ik mijn eerste album van de wereldreis af!!! Het is van Peru, waar we ongeveer een maandje gebleven zijn, en ik heb een 40-tal pagina's vermoed ik.
Dit zijn mijn laatste creaties:
Dit is de laatste layout over de Inca-trail, namelijk het hoogtepunt van de tocht: Machu Picchu. Uiteraard héél véél foto's genomen, maar enkel de mooiste geselecteerd, en de allermooiste laten uitvergroten op A4 formaat. Weinig tralala, zodat de waarde van de foto's bewaard blijft. De grote foto kan openklappen, en daarachter een pocket gemaakt met alle foldertjes en ticket.
En dan nog een paar layouts over ons verblijf op de rieten eilanden van het Titicacameer. Normaal gezien mocht in qua planning maar een 2-tal spreads hebben (normaal gezien 1 spread per dag), maar aangezien ik daar zoveel verschillende foto's genomen heb, zijn ze toch verspreid over een 10-tal pagina's...

Niet van mijn gewoonlijke kleur, maar ja, ik nog niet veel anders dan roze te gebruiken op deze layout! De journaling heb ik gedaan op een blaadje van een journalingboekje van Making Memories, de titel zijn Basic Grey stickers en de visjes zijn gestempeld. Het "net" aan de rechterkant is uit de doe-het-zelf winkel om gyprox aan elkaar vast te maken.

Deze layout ben ik uiterst tevreden over. Er waren nogal wat lege vakken, die ik opgevuld heb door gebruik te maken van een mask van Tim Holtz, stempelinkt en een babydoekje. Leuke techniek alleszins! Ook de titel "UROS" is op die manier gemaakt, door plastic letters als sjabloon te gebruiken. Layout is een combinatie van mijn schets voor de achtergrond en een schets van Becky Higgins voor de schikking van de foto's (Creative Sketches 2 blz 98). Ik gebruik dit boek nu heel vaak, omdat ik al mijn layouts uitdenk vooraleer ik de foto's bestel.

Kleurrijke foto's, en dus heb ik ook wat kleurrijk papier gebruikt voor de strookjes. Het papier komt uit de nieuwe paperpad van Me&My Big Ideas (op aanvraag te krijgen in de Creanijn Shop), het lint had ik al langer liggen. Allemaal foto's over het dagelijks leven op het eilandje, inclusief met het doen voor de afwas toen er een groep locale toeristen langs kwamen en er niet genoeg borden ter beschikking waren.

En dit is het laatste blad van het album van Peru, een paar mooie zonsondergangsfoto's... Heel simpel, meer moet dat niet zijn soms!!!

1 opmerking:

Chantal van de Kant zei

je gaat als een trein meid. Mooi werk hoor.
Groetjes
Chantal