donderdag, februari 18, 2010

Konijnenperikelen DEEL 2: Afscheid van Floppy

In memoriam: FLOPPY
15/08/2005
31/12/2009

Tijdens oudejaarsdag was ik druk bezig met alles in gereedheid te brengen voor het etentje bij ons thuis 's avonds. Ik sta dan in de keuken, kijk dan af en toe een keer naar buiten om te kijken wat de konijntjes aan het doen zijn. Ik vond het al vreemd dat Floppy daar zo stil leek te zitten, maar sloeg er geen aandacht op. Toen de groentjes gesneden waren, ging ik naar buiten om de restjes aan de konijntjes te geven. Tot mijn grote consternatie zag ik Floppy zo in het midden van de ren liggen:

Hij was al helemaal koud en stijf, en helemaal nat van de regen... Ik was helemaal in paniek, ik had het helemaal niet zien aankomen... Ook Pluisje en Wollie verstonden het niet. Pluisje begon zo met haar pootjes aan hem te krabben van:"Hé, wakker worden, tijd om op te staan!", maar hij bleef helaas liggen...
Het was nu ook niet speciaal koud met oudejaar, dus ik weet absoluut niet waarvan hij gestorven is. Voor mij was het alleszins een oudjaar in mineur, want mijn gedachten waren steeds bij Floppy. Ik heb hem dan meteen in een doos gelegd, want er was geen tijd meer om hout te halen om een kistje te maken, dat hebben we dan op 2 januari gedaan. Wim heeft een mooi kistje in elkaar getimmerd, en ik heb zoals altijd een naamplaatje gemaakt voor op de kist. Alle konijntjes zijn hier vanachter in de tuin begraven: Stampertje, Socky, Nijntje (baby-konijntje die gestorven is bij de geboorte) en dus nu ook Floppy... Speedy nam ook afscheid van zijn vriendje...

Floppy, het ga je goed aan de andere kant van de regenboogbrug!

1 opmerking:

niekolken zei

oei,jammer !creanijntje,het is helemaal niet leuk als beestjes doodgaan,en bij u zijn ze toch wel goed verzorgd he!!!jij doet er je best voor!!!konijntjes zouden 50jaar oud moeten kunnen worden!!!