donderdag, februari 18, 2010

Konijnenperikelen DEEL 3: Brownie ziekjes...

Op 14 januari merkte ik dat Brownie vreemd deed in zijn ren, hij kon maar moeilijk zijn evenwicht bewaren. Dus ik meteen gaan kijken wat er gaande was, en ik zag het meteen toen ik bij hem stond: hoogst waarschijnlijk een middenooronsteking, wat dus voor een evenwichtsstoornis kan zorgen. Zijn hoofdje stond ook een stuk scheef, beetje zoals bij Pluisje in de tijd. Door mijn ervaring met konijnen weet ik gauw wat er aan de hand was. Dus werd Brownie meteen binnen in huis gehaald, en de dierenarts gecontacteerd. Bij de dierenarts was de diagnose inderdaad wat ik vermoedde, en om te genezen moest hij 10 spuitjes antibiotica krijgen, elke dag één. De dokter vroeg of ik het zag zitten om die te geven, nu als je weet hoe het moet is er niets aan. Ik kan wel meer tegen spuitjes van Wim, dus ja, er zat niet veel anders op. Ik mocht het meteen al een keer proberen om te zien of ik het goed deed. Eenmaal thuis mocht hij dan nog een beetje rondlopen, in het begin zonder Speedy, maar later wel samen, wat leuke taferelen opleverde! Blijkbaar kwamen ze nu wel goed overeen, en ze knuffelden en gaven elkaar likjes en zo meer!
Nadeel van het evenwichtsprobleem is dat ze regelmatig omvallen en zo verder rollen, of gewoon in een bolletje liggen. Hij at verschrikkelijk veel, en regelmatig zetten we hem tussendoor buiten zodat de anderen niet zouden vervreemden van hem. Na 10 dagen was hij er weer helemaal bovenop. Zijn hoofdje staat wel nog een beetje schuin, maar hij huppelt weer behoorlijk normaal en ziet er toch goed uit!



Geen opmerkingen: