zondag, juli 11, 2010

Aconcagua-layoutjes

Tja, wat doet een mens om met deze hitte toch een beetje afkoeling te hebben? Dan scrap je toch gewoon sneeuwfoto's? Dit zijn de layoutjes die ik gisteren en vandaag gemaakt heb!
Het zijn allemaal foto's van op de Aconcagua, de hoogste top van de Andes die Wim probeerde te beklimmen. Voor de verandering zijn de meeste van de foto's niet door mij genomen, maar door Wim. Het zijn allemaal aparte layouts geworden, om het geheel per blad te bewaren. En ik heb het ook heel simpel gehouden, zoals je wel van mij gewoon bent!

Foto's van het basiskamp, met onder andere het huisje van de dokter, overzichtsfoto en ook het hotel waar Wim mij opbelde. Tja, voor de mensen die niet graag in een tent slapen zeker?

Het weer op de Aconcagua kan vrij snel omslaan, zoals je wel kan zien op deze foto's. En dat het er koud kan zijn is wel zeker, tijdens de nacht bevroor de fles water van Wim zelfs in de tent! De journaling stempel is in feite dezelfde stempel van de volgende layout, maar dan nog een keer afgedrukt met minder inkt, en dat paste qua kleur beter bij dit papier.

Een berg is geen berg als er geen gletsjer is zeker? Ook heel mooi zijn de penitentes, de uitlopers van de gletsjers. Wim moest hier op zijn sandalen doorheen om het hotel te bereiken. De randen van het papier zijn bewerkt met Distress inkt.

En dit zijn dan foto's van het hoogste kamp dat Wim gehaald heeft. Voor de gelegenheid splinternieuw papier gebruikt van Basic Grey (Oliver). Voor het eerst heb ik ook met een transparantstift mijn journaling op de foto zelf geschreven.

Deze layout had ik al eind juni klaar, maar blijkbaar toen niet getoond. Het zijn allemaal foto's van de mulas of muilezels die materiaal van de vallei naar het hoogste basiskamp brengen. En ook weer ontzettend veel foto's verwerkt, namelijk 12 stuks. Op de layout heb ik ook het paard gestempeld met grijs en dan ingekleurd met distress inkt, maar omdat dit niet zo goed uitkwam, heb ik dan de contouren met een zwarte stift overtrokken.
Ziezo, ik ben dus weer vrij actief geweest. Ik had gehoopt klaar te zijn met Chili-Argentinië, dat zal me wellicht niet lukken want ik moet ook nog te veel foto's uitzoeken daarvoor, maar ik ga proberen voor ons vertrek naar Indonesië toch alle foto's die ik daarvan heb liggen te verwerken...

1 opmerking:

Els zei

Eenvoudig maar heel mooi! Veel foto's en toch niet te druk