dinsdag, december 28, 2010

Mijn album van de Creanijn albumtrack

Vorige week heb ik eindelijk de laatste hand kunnen leggen aan mijn album van de albumtrack. Tijdens de Creanijn Scrapbookdag van afgelopen 11 november heb ik ook meegedaan, maar dat ging natuurlijk niet zo snel als bij de anderen. En dus heb ik daarna nog geprobeerd om die zo snel mogelijk af te werken, maar dat was minder snel naar mijn zin. Maar ja, soms gaat het niet altijd zoals men wil.
Ik heb voor dit album gekozen voor onze reis begin juli naar Frankrijk voor een weekje. Ik had wel behoorlijk wat foto's, maar geen zin om er een uitgebreid album van te scrappen. En daarom is zo'n albumtrack dus ideaal, op een dag tijd kun je een heleboel foto's (een 50-tal) wegscrappen. Doorheen het album heb ik het Marjolaine-papier van Basic Grey gebruikt, gecombineerd met een paar passende andere vellen van Basic Grey. En het voorblad is gemaakt met de restjes van het album. De afwerking is gebeurd met een aantal swirl-stempels en journalingblokjes.

We logeerden in het oude dorpje Albas, redelijk verlaten, maar wel heel gezellig. Op deze layout een paar sfeerbeelden, waaronder de enige foto van de hele reis waar ik zelf opsta!

We logeerden in een ontzettend schattig huisje, mét zwembad en het schitterendste uitzicht van heel het dorp op de Lot-river.
In de buurt van het dorpje zijn we ook met z'n allen gaan wandelen, we waren samen met mijn schoonouders op reis.
De bekendste stad langs de Lot is ongetwijfeld Cahors, en ook hier weer een heleboel foto's uit de stad. Twee foto's zijn omgevormd tot mapje, zodat ik toch nog wat extra foto's erin kon verwerken.
En in Cahors is de bekendste plaats de brug, de Pont Valentré. Ook hier had ik veel meer foto's om te scrappen, maar soms moet een mens ook een keertje selecteren, anders blijven we bezig!
De regio waar we op vakantie waren, staat wel bekend om zijn oude dorpjes. Zo stond ook Saint-Cirq La Popie op het programma, naar verluidt één van de mooiste dorpjes van Frankrijk. En het was er inderdaad ontzettend schilderachtig, zoals je wel op de foto's zal kunnen zien. Een ideale plaats om te fotograferen.
En nog zo'n schilderachtig dorpje is Rocamadour, helemaal gebouwd langs de flank van een rots. Het staat ook bekend als een bedevaartsoord.
Ook de natuur is schitterend rond de Lot, en samen met Wim zijn we erop uit getrokken om naar het volgende stadje te wandelen en dan terug, waar we werden getracteerd op een heleboel prachtige zichten. Tijdens de wandeling ook nog een hert en een haas gezien! En na de wandeling zocht Wim wat afkoeling tijdens een kanotochtje.
De regio staat ook bekend om zijn grotten, waarvan we er 2 bezocht hebben. De historische grot van Peche Merlé, en ook deze Gauffre de Padirac. In de grot zelf mochten geen foto's genomen worden, vandaar de kaartjes (en toegangsticketten), maar tijdens de afdaling in de enorme krater van zo'n 100m diep kon dat natuurlijk wel!
En dit is het eindblad, met allerlei vlinderfoto's die ik tijdens de wandeling rond Albas had genomen.
Zo zie je maar dat scrappen helemaal niet moeilijk of tijdrovend moet zijn! Bij voldoende interesse kan wel nog eens zo'n albumtrack ingelast worden in 2011! Heb je eventueel interesse, neem dan geheel vrijblijven contact op met Creanijn Scrapbooking!!!

2 opmerkingen:

Els zei

je album is goed gelukt! Toch verrassend hoe een album met dezelfde layout maar ander papier zo verschillend kan zijn.

Een albumtrac zie ik wel zitten, met foto's dan :-)

daphné zei

tof geworden, mooie kleuren! Ik zie zo'n AT nog wel eens zitten, ideaal om wat foto's weg te werken.