dinsdag, mei 24, 2011

Een grote lading kaartjes

Het is weer even stil geweest van mijn kant, maar ziehier een grote lading kaartjes die ik de afgelopen week heb gemaakt!

Dit is een trouwkaartje die ik gemaakt heb voor het feest van mijn neef, ik heb onder andere gestempeld met de leuke huwelijksstempel van Wild Rose Studio en ingekleurd met Copics. Ik heb ze uitgeknipt met een fijn schaartje, een cirkel geponst en door de Cuttlebug gehaald en inkt over gedaan, en zelfs gebruik gemaakt van een randjespons. Dus behoorlijk wat materiaal gebruikt, en voor wie goed kijkt, kan zelfs zien dat ik met de Pearlmaker in het hart van de rondjes pareltjes heb gezet, en ook de knopen van het jasje zijn zo bewerkt.

Rouwkaartjes zijn ook nooit makkelijk om te maken. Maar ik moet zeggen dat ik toch ontzettend tevreden ben over de rechter versie en heb er dan maar meteen 6 stuks van gemaakt. Het is witte colourcore met zwarte core die ik door de Cuttlebug heb gehaald en dan wat opgeschuurd heb om de zwarte kleur er door te laten komen. Het geheel is gekleefd op een grijs kaartje en afgewerkt met een zilver sticker.


En dan nog een aantal "algemene" kaartjes. Ben wel ontzettend tevreden van onderstaand konijnenkaartje die ingekleurd is met de Copics. Ik begin het meer en meer onder de knie te krijgen. Voor de gelegenheid ook nog even mijn voorraad strassjes uit de Zeeman aangesproken voor iets extra's op het kaartje. De konijntjes zijn een Penny Black stempel, het hondje is van Wild Rose Studio.
Ook de stempels van Eline Pellinckhof heb ik bijna allemaal, deze leuke bloemenmeisjes zijn ook ideaal om in te kleuren. En uiteraard ook een passende stempel.

Deze draakjes van Wild Rose Studio vind ik ook ontzettend schattig, en je kan ze verschillende kleurtjes geven. Het linkerfiguurtje was in feite een beetje "mislukt" omdat het papier te veel uitliep met de Copics, maar ik heb het dan maar voor een stukje uitgeknipt en dat geeft ook weer een speciaal effect. Mijn tweede poging in het groen was beter gelukt!

En dan nog een moeilijke, namelijk om jongenskaarten of mannenkaarten te maken. Heb een beetje geprobeerd om stoere kleuren (blauw en bruin) te gebruiken hiervoor, en ben toch wel tevreden. Heb voor de rechterkaart twee verschillende stempels gecombineerd voor de tekst en vind het wel plezant zo!

Zowat alle kaartjes zijn trouwens met restjes van het scrappen gemaakt, die ik voor deze gelegenheden eens kan opwerken om er kaartjes van te maken! En deze kaartjes gaan allemaal in de bak, om zelf te gebruiken of om te verkopen voor het goede doel tijdens de kerstperiode!

4 opmerkingen:

ScrapsEls zei

stuk voor stuk pareltjes! Ik vind het linkse drakenkaartje wel speciaal met het draakje zo uitgesneden. De jongenskaartjes zijn ook prachtig (allemaal eigenlijk)...

severine zei

ik vind ze ook allemaal prachtig!
ben een tikkeltje jaloers :-)
sjiek gemaakt!

Els Wouters zei

Hey Vicky,

Welk papier gebruik jij om te kleuren met de copic's? De kaartjes zijn super mooi!

Kathleen zei

ik thuis heb papier speciaal voor copics... gekocht bij pipoos voor 4 euro nog iets....