woensdag, november 23, 2011

Nog eens wat kaartjes!

Ik ben weer druk bezig met het maken van kaartjes, want er is hier bijna weer kerstmarkt ten voordele van verschillende goede doelen, en aangezien de helft van mijn kaartjes al van eigenaar veranderd zijn, is het hoog tijd om de voorraad weer wat aan te vullen!

Met de opmerking in het achterhoofd "dat er nogal veel kindjes op de kaartjes staan", ben ik dan maar de "ouderwetse" toer op gegaan (de meeste kopers zijn waarschijnlijk 60plussers) en heb wat klassiekere kaartjes in elkaar gebokst!
Dit is een reeks met distress achtergronden, ik ben ook van plan om die binnenkort in workshop te geven!!! Lekker simpel, een stempeltje erop en klaar is kees!!!

En dan heb ik ook nog tijdens de Copic certificatie een stempelset op de kop kunnen tikken met bloemen aan de helft van de prijs, en vorige week zaterdag heb ik ze in bed tijdens het TV-kijken ingekleurd. Vandaag heb ik dan eindelijk de tijd gevonden om de stempelafdrukjes te verwerken tot kaartjes.


Deze paarse kaartjes vind ik echt de max, helemaal niet mijn kleuren, maar het stempeltje was zo leuk om in te kleuren. En omdat ik tevreden was van het resultaat, heb ik dan maar meteen een paar gelijkaardige kaartjes gemaakt. Die met "Happy Birthday" vind ik iets minder geslaagd, waarschijnlijk omwille van het witte vlak...

Hieronder even een detail van de ingekleurde bloem.

GEBRUIKTE COPICS:
* blaadjes: YG17 en YG23
* bloem: V15, V12 en BV02
* bloemenhart: Y15


Dit kaartje is met een stempel uit dezelfde reeks (in totaal 4 soorten bloemen), en is ook mega-makkelijk om in te kleuren!
GEBRUIKTE KLEUREN:
* blaadjes: YG17 en YG23
* bloem: YR16, Y17 en Y15

En de laatste van de reeks is met klaprozen, en nu besef ik dat de stempel beter net boven de strook papier zou staan. Nu ja, voor een volgende versie dan misschien!
GEBRUIKTE COPICS:
* blaadjes: YG17 en YG23
* bloem: RV69, R27 en R14
In het hartje ben ik nog even met een witte gelpen aan de slag geweest.

Ziezo, dat was het weer met kaartjes, morgen heb ik een workshop op school voor 15 leerlingen, we gaan kerstkaartjes maken, dus ik vermoed dat ik daar ook wel wat resultaten van zal kunnen tonen!!!

1 opmerking:

Margo zei

Erg leuke kaartjes Vicky !
Die met de Distress-achtergrond vind ik erg leuk gedaan !
Het is inderdaad een makkelijke manier om je kaartjesvoorraad weer op peil te krijgen, moet ik dringend ook doen :)
Geniet van de workshop op school !
Liefs
Margo