dinsdag, oktober 09, 2012

Numéro Ocho

Onze limiet heeft altijd op 7 gestaan, maar sinds maandag zijn het er dus 8... Jaja, 8 konijntjes, waarvan 6 in de buitenren.
Ik kreeg vorige week plots een mailtje van iemand uit Oostkamp, met de vraag of ik hun Franse hangoor niet wou adopteren.  Haar vriendje, een gecastreerd mannetje, was gestolen uit de tuin.  Het waren twee handen op één buik, maar na de diefstal was het meisje zo ongelukkig dat ze ook wou ontsnappen.  Haar vroegere eigenaars wilden liever geen nieuw konijn meer bij haar steken, dus contacteerden ze mij.
Zij heet Holly, en haar vriendje heette Bluebeery.  Het is een Franse hangoor van zo'n 7 maanden oud, en heeft echt wel een prachtige kleur!!! Nu, ze is mogelijks ook zwanger omdat zij en Blueberry niet uit elkaar gehaald zijn na de castratie, en de mannetjes blijven nog een tijdje vruchtbaar.  Dus gaan we nog even moeten afwachten of het effectief zo is.  Langs de ene kant zou het wel leuk zijn om weer een keer een nestje te hebben, maar langs de andere kant is het toch ook weer veel zorgen voor mij.  Ik zou ze natuurlijk niet allemaal zelf kunnen houden, maar misschien vinden we wel leuke adoptie-adresjes voor hen. (als het eenmaal zover is, want stress voor zwangere konijnen is niet goed.  En stress heeft ze zeker, met de verhuis en de kennismaking met de andere konijntjes!)



Nadeel van een zwanger konijn is ook dat ze beter geen stress hebben, maar de verhuis en het samenzetten met de andere konijnen doet er ook niet veel goed aan.  Ach, we zien wel!!!
Ondertussen heeft ze hier vanmiddag al uitgebreid kennis kunnen maken met de andere konijntjes.  Het gaat niet goed maar ook niet slecht.  Er wordt veel weg en weer gelopen, maar gelukkig niet te veel gevochten, dus volgens mij komt het wel allemaal goed!!!  Met konijnen moet je altijd een beetje geduld hebben.  Ik ga haar nu weer even proberen binnen te halen, en dan mag ze morgenmiddag weer bij haar vriendjes spelen en hopelijk moet ik ze niet te veel meer naar binnen verhuizen, maar komen ze alle 6 snel overeen!

2 opmerkingen:

Rose zei

Leuk z'n mooi konijntje...Tja iedereen moet zich kunnen aanpassen hé?

debo zei

wat een schatje....mijn man wil ook graag een konijntje weer...