zondag, november 04, 2012

Salem Express

Aangezien mijn foto's van Nieuw-Zeeland op waren, en ik toch goed op dreef was, heb ik maar mijn afgedrukte foto's wat gesorteerd.  Ik ben aan de slag gegaan met duikfoto's uit Egypte van vorig jaar.  Helaas waren de meeste van mijn foto's daar niet echt schitterend, véél te blauw.  Met een beetje fotobewerking ze toch nog wat beter kunnen krijgen en laten afdrukken.
Deze reeks van 3 spreads gaat over een wrak dat we daar bedoken hebben, namelijk de Salem Express, is in 1991 vergaan toen de ferry tegen het koraal vaarde en verging.  De boot was op weg van Jeddah in Saoudi-Arabië naar Safaga in Egypte, met heel wat pelgrims die op de terugweg waren van Mekka.  De boot kapseisde en ongeveer 500 mensen kwamen om.  Het is 20 jaar geleden dat de boot vergaan is, maar toch is ze weinig begroeid, en vind je nog héél wat spullen terug in de boot, zoals koffers met kleren en zo.

Layout over de buitenkant, met het verhaal van het schip.

Diverse details van de boot, en kun je ook zien hoe weinig begroeiing er is.

Foto's van de binnenkant van het schip, uiteraard met de typische roestkleur.

Ik heb nog een layout gemaakt, maar die kan ik nu nog niet tonen, want het is voor de challenge van komende zaterdag.  Ik ga straks weer aan de slag, en ik hoop dat ik toch weer minstens één of twee spreads kan maken vanavond, nu ik op dreef ben, moet ik ervan profiteren!!!

Geen opmerkingen: