zondag, november 25, 2012

Scrapbook overdose (Madrid)

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd de smaak van het scrappen weer helemaal te pakken heb.  Ik denk dat ik in november nu al meer gescrapt heb dan in heel 2012... Met de Creanijn Albumtrack en het scrapweekend met vriendinnen op de agenda, had ik dus een 3-tal dagen volledig in het teken van scrappen.  Ik ben aan de slag gegaan voor een "mini-album" voor een citytrip naar Madrid met de ex-collega's van Wim.  Elk jaar maken we zo'n reisje samen. Ik heb voor de gelegenheid voor alle layouts witte cardstock gebruikt, voor een mooier geheel.  Meestal werk ik voor de kleine reizen wel op eenzelfde kleur achtergrond. Het meeste papier komt uit mijn restjesbak of uit mijn grote voorraad, maar heb vooral het oudere papier in mijn doos gestoken om mee te werken.
En dit is het resultaat geworden! De layouts zitten wel nog niet in de juiste volgorde zoals ze in het album moeten komen, maar ik wou ze toch al even showen!

Had veel te veel foto's van het prachtige postgebouw, dus heb ik maar met flapjes gewerkt om nog extra foto's te verwerken. Deze foto toont dus de extra foto's.  Weer een layout met 23 foto's! Kwestie van die pak wat te laten minderen hé.

Foto's van het centrale plein in de stad, een beetje onze uitvalsbasis voor diverse uitstappen.  
We hadden goed en slecht weer, en dat is ook aan de foto's te zien.

 Ook hier heb ik een 3-tal extra foto's verwerkt op dit stukje cardstock.

Foto's van het koninklijk paleis en de bijbehorende kathedraal. 

Ik heb blijkbaar nogal wat gebouwen gefotografeerd, dus hier alvast een selectie van de "bruine" gebouwen.

Heel wat van de gebouwen zijn schitterend versierd.

Ik ben ook vooral in de ban van Art Noeveau gebouwen, 
vooral de foto linksboven vind ik machtig, zo'n details!

Uiteraard brachten we ook een bezoekje aan de lokale markt, en tijdens een wandeling passeerden we voorbij het voetbalstadion.

In Madrid zijn ook ontzettend veel mooie standbeelden te vinden, dus ik heb er maar een overzichtje van gemaakt.  De foto's aan de rechterkant zijn allemaal details van hetzelfde standbeeld van Don Quichote.

In Madrid vind je ook ontzettend mooie parken, ideaal om er te vertoeven tijdens een zonovergoten dag!

Ook rond Madrid is er veel natuur, zoals Casa de Campo.  Daar hebben we vooral veel groene papegaaitjes gezien, maar ook andere dieren, zoals konijnen, eekhoorns, spechten en zelfs bavianen (konden zomaar binnen kijken bij de zoo, ook de dolfijnen hebben we gezien).  Hier heb ik maar liefst 20 foto's verwerkt op een spread.

We hebben Madrid niet alleen te voet, maar ook met de fiets bezocht, onder leiding van een gids.  Hier sta ik ook eens zelf op de foto.  Dat is wel het voordeel van met een paar mensen op reis te gaan, die fotograferen ook!

Ziezo, weer een heleboel foto's verwerkt.  Album is nog niet helemaal af, maar nu is het vooral weer tijd voor kerstkaartjes maken en voorbereidingen te treffen voor de kerst- en creatiefbeurs volgend weekend...

1 opmerking:

Veerle zei

prachtig hé. zoals gewoonlijk in het echt nog mooier....enneuh....je zou dat meer moeten doen, met witte S werken :-p

groetjes