donderdag, maart 27, 2014

ALBUM Mexico (2004)

In 2004 gingen Wim en ik voor de eerste keer op een grote reis, georganiseerd wel te verstaan.  De bestemming was Mexico, omdat het ons wel leuk leek om de oude culturen te gaan bekijken.  Maar we hadden al snel door dat een georganiseerde rondreis niet alles is: van het ene hotel naar het andere, waar je nauwelijks kan genieten van de luxe, en de tijdsdruk van de groep, want je bent niet altijd zomaar helemaal vrij om rond te lopen en rond te kijken...
Ik had voor de gelegenheid heel wat speciale Mexico-spulletjes besteld in Amerika, en die kwamen hier uiteraard perfect van pas!
Een grote reis betekent ook veel foto's, en héél véél layouts, want toen plande ik mijn albums nog niet. Zowat alle foto's die ik gemaakt had moesten erin, met alle gevolgen vandien voor het volume...  Ik werkte hier ook trouwens weer in een standaard album.
(bericht van maart 2014)

Titelpagina met kleine eigen foto's met Mexicaans achtergrondpapier en een stuk van de atlas...

Foto's van de luchthaven en genomen vanuit de lucht, met o.a. zakje voor de tickets

Als leerkracht geschiedenis ben ik altijd al gefascineerd geweest door de pre-Columbiaanse beschavingen, en het grote museum in Mexico-stad was helemaal mijn ding!!! Veel journaling weer, maar allemaal met de computer (dan wist ik precies hoeveel ruimte ik over had)

Nog meer kunst en uiteraard veel journaling...

Kaartjes naar huis zenden en nog wat oude postzegels op de layout kleven.  
En ook de Mariachi's mogen niet ontbreken in het album!

Weer zelf de titel geprint, en ook sommige foto's bijgesneden met een mal

Toch maar weer een keer behangpapier opgediept bij gebrek aan ander papier...

Flapjes met nog meer journaling...

Foto afgedrukt en dan nog eigen foto uitgesneden en erop geplakt, dus héél véél zelf geprint op de linkerpagina.  Rechts is weer een hele rustige pagina zonder veel poespas...

Titel is gemaakt met een alfabet voor de Sizzix, rechts heb ik de scheurtechniek nog even toegepast.

Nog wat foto's van de ruïnes zonder veel extra's...

In de dia's van de linkerpagina zit echt obsidiaan of vulkanisch glas, maar dat maakt het geheel ook veel te dik natuurlijk... Rechts cactussen, en de indiaan heb ik maar uitgesneden en het lijkt wel of hij uit de foto komt...

Veel foto's van de traditionele dans, en die hebben we verwerkt met de mallen

Voor het eerst een pano gebruikt (en er zouden er nadien ook nog veel volgen) met veel journaling... Tussen de twee layouts heb ik het plannetje gekleefd op het pergamijn.

Ik probeer altijd mijn papier aan te passen aan de kleuren van de foto's, maar soms heb je dan twee totaal verschillende layouts naast elkaar...

Pottenbakker (of andere figuren) met op allebei de pagina's lint en een stansje om het een beetje met elkaar te verbinden...

Hier papier met "Mexicaans" motiefje gebruikt

Op de linkerpagina is zelfs reclame uit de frituur voor een Mexicano gebruikt...

Flapje met uitleg over mezcal, en nog wat extra foto's

Véél foto's (zoals ik het graag heb), en zelfs een echt stuk van de boom!

Prachtige natuur, en ook een keer een bloemetje op de layout verwerkt...

De meeste foto's spreken voor zich, dus veel extra's is er niet nodig...

Nog meer verstopte dieren en landschapsfoto's...

Een grote foto van de fototentoonstelling op school, en daarachter een ganse flap met nog meer indianen!  Op de rechterpagina is er weer veel tekst te zien...



Foto's in stukjes gesneden en zo gemat

Water, dus blauw!  Hier speciaal gekochte strookjes zoals van verf.  Letters waren een soort knipvel.

Gestempeld op vellum en versierd met bloemen

Rechts onderaan houder van vellum met boekje over de site

Strookjes papier door de Dymo-tang en beetje opgeschuurd, vastgezet met brads

Excursie met de boot, en voor deze plaats allemaal hetzelfde papier gebruikt om de eenheid te bewaren

Stickertjes, tags en lintjes

Eenvoudig, alleen de foto's gemat op scrappapier

Rechts is een samengestelde foto: mezelf uitgeknipt en op de bank gezet ;)

Gewoon veel foto's, zonder al te veel tekst

Nog eens een flapje!

Nog een pano, en de foto's zijn gemat met een kartelschaar, in dezelfde genre als het bord aan de toegangspoort

Ook voor deze site in dezelfde kleuren gebleven om het tot een geheel te maken

Veel foto's met stickers op de foto's links om aan te geven wat er te zien is

Links een keer een grote cirkel geprobeerd!
Afscheid van de groep, met borderpons

Grote piramide, letters zijn soort van charms, en ook postzegelsticker met de piramide op

Bovenste foto links is postkaart, andere zijn eigen foto's, en uiteraard weer veel tekst...

"drukke" layout voor mijn doen met veel embellishments

Links mooie vergroting van ons samen op de piramide, met de toegangsticketjes
Diaraampjes en panorama-foto op de andere pagina

Laatste deel van de vakantie was strandvakantie, dus heerlijke blauwe zee.  De letters van Cancun zijn gesneden uit foto's met blauwe zee.
We zijn helaas ook gaan zwemmen met dolfijnen, wetend wat ik nu weet over waar die vandaan komen (Taji Cove in Japan) zou ik dat nu zeker niet meer doen.
De zilveren letters zijn brads.

Nog meer blauw... Foto's van de gevangen dolfijnen in het waterpretpark

We deden ook een excursie met een jetski door de mangrove-bossen

Op dat moment konden we nog niet duiden, en vonden we het snorkelen fantastisch... Veel stickers gebruikt, ook met foto's onder.

Slotpagina, aan alle mooie liedjes komt een eind

1 opmerking:

Isabelle zei

wauw wat een machtig mooie reis.
knap gedaan zeg!
hele toffe lay outs.
mega tof om te zien.
liefs
isabelle