dinsdag, april 08, 2014

ALBUM Thailand (2005) - DEEL 2

Aangezien we veel te veel layouts hebben om in één berichtje te steken, doen we het maar in verschillende delen voor Thailand!  Na Bangkok en Pitsanuloke trekken we verder.
(bericht van maart 2014)

Uiteraard zijn er ook veel rijstvelden te vinden, en ik vroeg om even te stoppen (in het kader van de lessen aardrijkskunde altijd tof om het in het echt te zien)  Ik heb zelfs echte rijst erop verwerkt

Lokale vissers en tochtje met de koets, da's nog iets wat ik vandaag de dag niet meer zou doen omwille van dierenleed

Een tempel... Achter de bovenste foto's zit angelwire, soort van netje

Nog maar eens foto's van het hotel...

In het noorden van het land kun je heel goedkoop kleren laten maken.  We gingen voor broeken voor Wim, maar uiteindelijk liet ik me ook een 3-tal outfits aansmeren...  Onderaan zijn stukjes van de stof waarvan onze kleren gemaakt waren, had ik gevraagd om mee te krijgen.

Tempel met de langste toegangstrap, waar ik hel wat mensen van weggeveegd hem (achteraf hé, met de computer)

Bovenaan was weer veel goud te zien...

In het noorden van Thailand zijn ze wel meer gekend voor hun handwerk, en ook de productie van zijde. Ook interessant om dat even van dichtbij te kunnen zien, in de verschillende stadia van de zijderups.  Letters zijn allemaal gemaakt met de Sizzix, ik heb meer en meer alfabetten...

Alle kleurtjes van de regenboog in zijde

Ook het beschilderen van o.a. parasols, maar voor een klein bedrag liet ik mijn fotozakje ook beschilderen met een leuke vlinder.  In een paar minuten stond dat er op!

Na al die bezoeken uitrusten in het zwembad en een keer pizza i.p.v. rijst!

De natuur in, dus mijn typische kleur van groen!

Het vierlandenpunt met een pano en extra info in het zakje erachter

Leuke olifanten in het kamp, en we hadden ook wat fruit voor hen gekocht

Op de rug en voedertijd! Veel soorten alfabetten gebruikt hier, en soort van weven met stroken papier

Boottochtje met nog een paar foto's van onszelf (komt steeds minder en minder voor nu heb ik de indruk...)

Met de uitwerpselen van olifanten wordt ook papier gemaakt, waarvan er hier ook wat in verwerkt is.  Ik heb toen trouwens ook heel veel papier gekocht (staken we in de zak waar ook de handgemaakte kleren in zaten), maar in feite nauwelijks gebruikt... Shame on me!

Op ontdekking in een grot, tekstje links is een transparante sticker

Aan de rechterkant nog wat extra foto's in een boekje

Allemaal foto's van onderweg in vierkantjes gesneden met een mal en dan ook rechts strookjes met inkt bewerkt

Leuke koeien onderweg (ponsrand) en nog een keer een tempel voor de verandering

Inkopen gaan doen om naar het dorpje te gaan (rijst en kaarsen als cadeautjes) en dan met de boot er naar toe.  Ook hier weer zelfde papier gebruikt voor deze uitstap.

Aankomst in het dorp en fotosessie met de mensen met hun giraffenekken, met de gepinte journaling

Niet alleen longnecks, maar ook bigears in het dorp... Weinig poespas hier qua layout

Bezoek aan het schooltje in het dorp.  Die jongen linksonder was zelfs gewoon de kaart van Europa aan het overtekenen, hallucinant zicht aan de andere kant van de wereld...

Nog flapje!

Hotel met aan de rechterkant kaartje van de omgeving

Detail van de kaart (placemat)

Genieten van het zwembad bij het hotel, Wim was daar allerlei kunstjes aan het doen, en verloor op een gegeven ogenblik zelfs zijn trouwring (maar gelukkig snel gevonden op de bodem van het zwembad)
Ook nog extra zwembadfoto's achter de grote foto. Papier is ook wat bewerkt met witte verf, ook de titel is daarmee gestempeld.

Mooie natuur hoeft niet veel extra's (beetje eyelets en fibers), gestempelde titel op blokjes

En tot slot einde van het tweede deel, weer eens een vreem restaurant, en dan nog vliegtuig met Thai airways (dus neporchidee als bloemetje verwerkt)

En binnenkort mag je het 3de en laatste deel van Thailand verwachten!

1 opmerking:

Isabelle zei

wauw wat een mooie album. telkens weer zo creatief gedaan op iedere pagina zie je wel iets anders.
echt knap puik werk je mag terecht trost zijn!
groetjes
isabelle